گروه دلوار

اولین پروژه گروه دلوار در سال 1387 با شرکت استات اویل نروژ شروع شد. این شرکت که به عنوان یک شرکت بین‌المللی است و عهده‌دار توسعه یکی از میادین گاز پارس جنوبی در عسلویه بود. در آن سالها، استات اویل به شرکتی در منطقه نیاز داشت تا برخی از خدمات محلی مانند کترینگ و لجستیک در عسلویه را از آن بگیرد. در ابتدا کمی طول کشید تا بتوانیم زبان تجارت شرکتهای بزرگ بین‌المللی را بیاموزیم، اما وقتی که این مهم حاصل شد، گروه دلوار آنچنان در انجام تعهداتش جدی شد که تحسین کارفرمایش را برانگیخت.

استات‌ اویل که می‌دید در چالش‌های ذاتی صنعت نفت و گاز، با یک شرکت ایرانی باانگیزه کار می‌کند، کارهای اجرایی را هم به دلوار ساحل جنوب واگذار کرد که به عنوان اولین کار EPC گروه دلوار محسوب می‌شود. این کار شامل ارائه خدمات اجرایی برای لوله‌های 32 اینج برای فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی بود.

دلوار ساحل جنوب خود را در شرایطی می‌دید که باید توانایی‌های خودش را بخوبی نشان دهد. اما یک مشکل وجود داشت؛ کار به سختی پیش می‌رفت. دلیل آن هم این بود که پوشش داخلی لوله‌ها باید دوباره تمیز شده و تعمیر می‌شد. علیرغم اینکه نیروهای انسانی در آن گرمای طاقت‌فرسا با تمام توان خود کار می‌کردند، اما برآورد تعمیر مورد نیاز با کار واقعی تفاوت زیادی داشت و فشار مضاعفی بر نیروی انسانی وارد می‌شد. همچنین پروژه استات‌اویل به موعد خود نیزدیک شده بود.

                                      

در این شرایط دلوار ساحل جنوب دست به یک نوآوری زد و مهندس پیمان دستگاهی را طراحی کرده و بسرعت آن را ساخت که می‌توانست وارد لوله‌ها شده و پوشش داخلی آن را با سرعت بسیار بیشتری تعمیر کند. نتیجه این بود که پروژه از فشار زمانی خارج شد، به نیروی انسانی فشار مضاعف آورده نشد و کارفرما یعنی استات اویل شگفت‌زده شد و نبوغ ایرانی را علناً تحسین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *